طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان عصرانه خوشمزه ساده و سریع

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان عصرانه خوشمزه ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 2 بهمن 1401 ز : 19:42 | +

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 10 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری طرز تهیه کیک شکلاتی ساده بدون شیر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای ۶ نفر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 5 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان، این کیک دارای بافت اسفنجی و روکش شکلاتی میباشد. برای پخت این کیک کره ای خوشمزه که طعم شکلات آن را بیشتر احساس خواهید کرد به یک الی یک ساعت و نیم زمان نیاز دارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم
آرد قنادی ۲ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
کره ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو ۱/۲ لیوان
شکر ۱ و ۱/۴ لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق م
شیر ولرم ۱ لیوان
وانیل ۱/۴ ق چ

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با لیوان

 
 

مرحله اول

اولین کاری که میکنیم گذاشتن کره بیرون از یخچال می باشد. صبر کنید تا کاملا نرم شود. از تخم مرغ استفاده کنید که به دمای محیط رسیده باشد. شیر را هم قبل از استفاده کمی گرم کنید تا به صورت ولرم آماده شود.

 
 

مرحله دوم

۲۰ دقیقه قبل از اینکه قالب را درون فر بگذاریم آن را باید به دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود. قالبی را هم که قرار است در آن کیک پخته شود با روغن جداکننده چرب کنید یا آرد پاشی نمایید.

 
 

مرحله سوم

بریم آرد و بکینگ پودر را با پودر کاکائو مخلوط کنیم و این مخلوط را در سه مرحله الک کنیم. داخل کاسه کوچولو کره نرم شده رو با شکر مخلوط کنیم و با دور تند همزن برای ۳ الی ۴ دقیقه  هم بزنیم.

 
 

مرحله چهارم

به مخلوط کره و شکر تخم مرغ ها رو یه دونه یه دونه اضافه کنیم. هر تخم مرغ رو که اضافه کردیم برای ۱۵ ثانیه هم بزنیم توجه کنید باید کاسه را هم دورگیری کنیم. تخم مرغ آخری رو با وانیل اضافه کنیم.

 
 

مرحله پنجم

حالا نوبت به اضافه کردن شیر میرسه، در حد مخلوط شدن مواد هم بزنید. در پایان مواد آردی را طی سه مرحله باید به مایه کیک اضافه کنیم و به آرامی با لیسک مایه کیک شکلاتی را فولد میکنیم.

 
 

مرحله ششم

نباید داخل مایه گلوله آردی وجود داشته باشه. اگه بود برای ۱۰ ثانیه با دور کند همزن مایع را هم بزنید تا پف کیک نخوابه. حالا میتونید مایه کیک رو داخل قالب بریزید. قالب را برای سه بار به زمین بکوبید تا حباب های داخل آن گرفته شود.

 
 

مرحله هفتم

قالب را باید تقریباً برای جلو ۵ دقیقه درون فر بزاریم. وقتی قالب رو از فر خارج کردیم اجازه دهیم تا خنک بشه بعد کیک رو از درون قالب خارج کنیم. کمی شکلات تلخ را با کمی روغن مایع بن ماری کنید و با اون کیک را تزیین کنید.

 

منبع: محیا آصفی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com